Het relaxte leventje in.. Bali! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Het relaxte leventje in.. Bali! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Het relaxte leventje in.. Bali!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

30 Juni 2014 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal!
Leuk dat jullie weer ffe tijd nemen om mijn avonturen te volgen. De afgelopen maanden heb ik niet zo gek veel meegemaakt. Ik ben/was de afgelopen maanden te vinden in en rond Bali!
Mijn tante heeft een bed and breakfast gekocht in Canggu en aangezien ik toch al in Indonesië was heb ik mijn hulp aangeboden. Erg leuk om na een lange tijd weer familie te zien en dat in Bali!!
De bed en breakfast is nu net een weekje open en we hebben onze eerste gasten al mogen ontvangen.
Het was voor mij in het begin heel gek om na ruim 7 maanden "vakantie" weer eens wat te doen. In het begin waren we best zenuwachtig en wisten we niet zo goed wat we ervan moesten verwachten, maar toch is het allemaal goed gekomen en de eerste gasten waren al erg tevreden!
In de ochtend gaat de wekker altijd vroeg. Ik stap op mijn scooter en rij dwars door de prachtige rijstvelden naar de bakker om verse croissants te halen. Soms nog even naar een lokaal supermarktje en dan weer op naar de bed and breakfast. Dan beginnen we met het voorbereiden. Vaak komen de gasten rond 9 uur en begin ik alvast te serveren/maken van thee en koffie. Daarna vraag ik wat de gasten voor het ontbijt willen en koken we samen het gewenste ontbijt. De keuken heeft een prachtig uitzicht over een bananenplantage, de zon begint langzaam warm te worden.. Echt heerlijk om op deze manier te werken!
Na het ontbijt gaan we de boel afwassen en vervolgens gaan we naar de lokale marktjes om vers fruit en groente te kopen.
En dan in middag ben ik meestal lekker vrij! De hele dag heb je dan nog voor je, waardoor ik Bali een beetje kan ontdekken. Gezellig scooteren met vrienden om afgelegen plekjes te bezoeken, af en toe een surfles volgen of lekker naar t strand wat slechts 1km van de bed and breakfast vandaan is!

Scooteren hier op Bali is altijd wel een uitdaging. Drukke smalle weggetjes waar iedereen belachelijk hard rijd. Politie die buitenlanders tegenhoud midden op de weg en vervolgens vragen naar de Internationaal rijbewijs. . Dit is mij helaas ook al een aantal keer over komen. De eerste keer werd ik apart genomen In een klein hokje. Hier lieten ze mij een prijslijst zien en ik moest of hier nu 2.500.000 roepia (ong 155 euro) betalen of anders zouden ze mijn scooter in beslag nemen. Ze waren met zijn vieren en ze vertelden sterke verhalen dat ik echt een groot probleem had enz.. haha
Naja goed ik wist dus dat je maximaal tussen de 50.00-100.000 moet betalen dus ik ging met de politie in discussie.
Apakah anda gila??!! (Are you crazy??!) De politie had al in de gaten dat ik zeker geen domme toerist ben en het bedrag werd al snel naar beneden bijgesteld. Na ruim een half uur lopen te bekvechten in een benauwd klein hokje met vier politiemannen om je heen, wist Ik me aardig sterk te houden. Uiteindelijk had ik 50.000 roepia betaald (ong 3 euro) en lieten ze me dan eindelijk gaan.
Achteraf moest ik er wel om lachen, maar eigenlijk is het gewoon te schandalig voor woorden hoe corrupt de politie hier is.
De andere keren floten ze naar mij en moest ik stoppen met de scooter, maar nu stop ik niet meer ik rij zo hard mogelijk langs ze heen haha!!

Verder heb ik hier in Bali een aantal leuke mensen leren kennen waar ik/we regelmatig mee optrekken. Ik heb al veel mooie plekken hier gezien, een aantal keer gezellig wezen stappen en natuurlijk de voetbal wedstrijden op de voet volgen!
Kortom ik vermaak me hier prima in Bali! Echt een heerlijk paradijsje!

Ik blijf hier nog ruim 2 weekjes. 12 juli vertrek ik naar Maleisië! Mijn ouders en zusje komen dan deze kant op en gaan we gezellig drie weekjes rond reizen in Maleisië en Borneo.

5 augustus vertrek ik voor een onbepaalde tijd naar Nieuw Zeeland! Mijn visa is geaccepteerd en mag er zeker een jaar blijven! Ik wil hier graag mijn Nieuw Zeelandse familie beter leren kennen, mijn Engels verder perfectioneren en ik hoop dat ik hier een baan vind want mijn bankrekening begint aardig leeg te raken haha..

Bedankt voor het lezen en tot t volgende avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 17358

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: