Phuket, Ko Phi Phi, Krabi - Reisverslagen van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Phuket, Ko Phi Phi, Krabi - Reisverslagen van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

30 en 31 december heb ik ontzettend gezellige dagen gehad in Patong beach (Phuket) en heb daar ook oud en nieuw gevierd samen met Chris uit Canada.
De countdown was op een lang uitgestrekt strand met 1000den mensen. Ik denk dat van elk land wel touristen aanwezig waren daar. Gigantische vuurwerkshows en 1000den wishballoons in de lucht echt super gaaf!! Wij hebben er ook twee opgelaten. De eerste vloog de verkeerde kant op en vloog recht op een aantal mensen af. De tweede ging gelukkig wel goed haha! Hoe later het werd hoe gekker de mensen deden: naakt rennend de zee in, elkaar onderspuiten met verfbussen, wedstrijdje doen wie de meeste emmers leeg kan drinken.. daar tussen door lopen ladyboys en hoertjes om je uit te lokken.. Na de countdown vertrok iedereen de stad in waar zogenaamde GoGobars met paaldansers zich bevinden. En gigantisch grote clubs zijn. Ja t was met stipt op nummer een t meest gekke en crazy feestje wat ik ooit gezien heb. Maar wat heb ik hier een lol gehad.
Nieuwjaarsnacht hebben we de hele nacht door gefeest totdat me boot vertrok naar Ko Phi Phi die om 7 uur 's morgens vertrok!! Zonder enige slaap en nog steeds een beetje dronken stapte ik op de boot.. gelukkig was de zee rustig en kon ik slapen haha.. (ookal was het maar een uurtje).

Eenmaal aangekomen in Ko Phi Phi heb ik daar 3 nachten lang mooie strand feestjes gehad daar twee vrienden gemaakt uit Malta en hebben samen een gave boottour gemaakt naar Ko Phi Phi Leh, Monkey beach, Mosquito Island, gesnorkeld in een mooie baai met 100derden vissen die rond om je heen zwemmen en vervolgens de sunset te bekijken in de zee.. Het was echt een fantastisch eiland. Maar veeels te touristisch helaas!
De vierde dag werd het tijd om weer terug te keren naar t normale leven en even terug te trekken op t vaste land.
Krabi it is!
We kochten een bootticket die vertrok om 10:30 uur.
Wij dachten oh we kunnen mooi rustig aan doen want de boot heeft toch zoals altijd vertraging. Flink ontbeten en vervolgens aangekomen op de pier... Bleek dat de boot 10 minuten eerder is vertrokken!!
Gelukkig waren we niet de enige touristen die later waren en gingen we klagen bij de ticketoffice. T was hier erg onduidelijk waar we heen moesten en welke boot nou uiteindelijk vertrok naar Krabi.. we werden van t kastje naar de muur gesleept.. Echt weer typisch Thailand! Na een uurtje te moeten wachten kwam er gelukkig een andere boot die ons uiteindelijk naar Krabi bracht.
Hier heb ik een guesthouse gevonden voor slechts 3 euro per nacht!
De volgende morgen ging de wekker al vroeg ik ging naar een plaatselijk haventje.
Het enige wat je hier hoort zijn de longtailbootjes die met een oorverdovend lawaai van de ene kant van de rivier naar de andere kant van de rivier gaan. Echt fascinerend om te zien hoe de lokale bevolking hier leven. Daarna ben ik naar een sportveld en een lokale school gegaan om een kijkje te nemen. Ik was gelijk een ware attractie daar en ik denk dat wel 100 kinderen naar me toe kwamen om hallo te zeggen en te zwaaien!!
Wat een lieve kids!

Reizen in cijfers:
Totaal aantal km afgelegd: 1115km (in Thailand)
Totaal aantal uren vertraging: +/- 15uur
Totaal aantal ferry/boottochten: 7
Welke vervoersmogelijkheden: Taxi, Boot/ferry, scooter gehuurd, Achterop een motor, Longtailboot, Gelift in een jeep, Lokale trein, lokale bus
Totaal aantal strandfeestjes: 7
Totaal aantal keren verdwaald te zijn geweest: 4
Totaal aantal keren aangevallen door ladyboys: 2
Totaal aantal pogingen om mij te versieren: 19
Totaal aantal Thaise meisjes die me probeerden te versieren: 14
Totaal aantal vrienden gemaakt en samen rondgereisd: 12
Totaal aantal emmers gedronken: 10
Totaal aantal keren gedacht OMG waar ben ik toch aan begonnen: Minimaal 15x haha

Plan voor de komende weken:
Scooter huren en rondtrekken langs de prachtige stranden en eilanden rondom Krabi, Verder reizen naar t uiterste zuiden van Thailand: naar Ko Lanta, Ko Lipe en Langkawi (Maleisië), daarna vliegen naar Chiang Mai in het hoge noorden van Thailand om weer wat cultureels te ondernemen.

Recente Reisverslagen:

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 17367

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: