Nieuwww Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Nieuwww Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Nieuwww Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

01 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan weer met een nieuw verhaaltje!
Inmiddels ben ik nu ruim 3 weken in Nieuw Zeeland en wat is het hier ongelooflijk mooi! Geniet echt nog steeds iedere dag en voel me hier echt prima thuis!

Sinds mijn laatste reisverslag ben ik 3 weekjes in Maleisië en Borneo geweest samen met mijn lieve familie, die speciaal vanuit Nederland me op kwamen zoeken! Echt ontzettend naar mijn zin gehad met ze!
Helaas vlogen deze drie weken voorbij en was het moment al snel daar dat ik voor de tweede keer binnen een jaar tijd voor langere en onbepaalde tijd afscheid van ze moest nemen.. Ik had nog drie dagen te gaan voor mijn reis naar Nieuw Zeeland begon. 2 daagjes in Kuala Lumpur en nog een dagje in Singapore.
Gelukkig kwam een lieve vriendin me opzoeken in Kuala Lumpur, die speciaal voor mij overvloog van het eiland Borneo om mij op te zoeken in Kuala Lumpur!
De laatste drie dagen heb ik me enorm met haar vermaakt. We zijn wezen shoppen in de gigantische shoppingcenters, verschillende rooftop bars bezocht en flink wezen stappen..
En toen was daar het moment! Afscheid nemen van ZO Azië en me voorbereiden op mijn vlucht naar..... NEW ZEALAND!
Van Singapore vloog ik midden in de nacht terug naar Kuala Lumpur. Vanuit Kuala Lumpur vertrok dan uiteindelijk een bijna 10 uur durende vlucht naar Auckland.
In Kuala Lumpur was mijn transfer slechts 30 minuten, haastig liep ik naar de gang en keek ik snel op mijn ticket waar die andere gate precies was.
Natuurlijk was dit helemaal aan de ANDERE kant van de luchthaven en moest ik met het treintje. Eenmaal daar aangekomen kwam ik erachter dat ze de gate nummer hadden veranderd, blijkbaar hadden ze dit al een paar keer omgeroepen, maar mijn muziek van mijn ipod was iets te interessant denk ik haha..!! Ze hadden de gate nummer veranderd naar dezelfde gang waar ik aankwam..!!
Met nog 10 minuten te gaan voordat ze de gate gingen sluiten, rende ik weer terug t treintje in.
Vuurrood kwam ik dan aan bij de juiste gate en gelukkig was de check-in wat vertraagd.
Je zou denken dat ik wat meer alert zou zijn na 8 maanden reizen haha, er gebeurt ook altijd wel iets!!
Een vrouw die uit Auckland kwam keek me lachend aan en ik begon met haar een gesprek over Nieuw Zeeland.
In het vliegtuig had ik echt een super fijne plek, aan het raam bij de nooduitgang, dus lekker de benen gestrekt!
In het vliegtuig kreeg ik een papiertje in mijn handen die ik moest invullen voor de immigratie.
Je moest allerlei bijzondere vragen invullen.
Oa:
Heeft u fruit/groente/peulvruchten of andere levenshoudbare middelen bij u?
Heeft u trekschoenen in uw tas en/of bent u in een bos/berg/boerderij geweest de laatste maand
enzenz..
Nou blijkt dus als je bv een appel in je tas hebt en je 'vergeet' dit op te geven dan staat daar een boete op van $500,-..

Na een lange comfortabele vlucht met (jawel) Malaysia airlines kwam ik dinsdag 5 augustus om 22:45 aan in Auckland.
Ik ging met mijn papieren naar de immigratie. Op het internet werd ik een beetje bang gemaakt door andere reizigers. Er stond op internet dat je moet beschikken over voldoende geld + voldoende geld voor een eventuele return ticket, een reisverzekering, adres waar je verblijft, xray scan als je risico hebt gelopen aan tuberculose enz..
Ik had dit allemaal netjes uitgeprint en legde dit op de balie van de immigratie. Gek genoeg vroeg ze alleen: oh I see You travelled for a while in SE Asia? And now you want to live and work here? Why is that?
Volgens mij was ze meer geïnteresseerd dan dat dit noodzakelijk was. En daar was mijn stempel al voor Nieuw Zeeland. Enjoy your time, zei ze en ik kon doorlopen naar de bagage band. Ik dacht bij mezelf: heb ik mij hier nou zo druk over gemaakt?? haha

Na mijn tas gepakt te hebben liep ik naar de volgende immigratie check.
Dit keer zaten er vier gespierde mannen naast elkaar en vroegen mij en drie andere reizigers nog een keer of we echt geen fruit of iets in onze tas hadden en of we precies wisten wat er in mijn tas zat. Ik antwoorde kort en krachtig en legde mijn tas op de band die door de scanner moest.
Na de laatste controle (althans dat dacht ik) pakte ik mijn tas weer en wilde ik naar de uitgang. Er kwam echter een gigantische herdershond op mij afgerend die blijkbaar iets had geroken. Ik schrok ervan waarvoor ik als eerste reactie wilde weg rennen, maar een man hield me staande. De hond sprong op mijn tas en bleef maar ruiken. Ik dacht oh nee he.. Iemand heeft iets in mijn tas gestopt.. daar ga ik dan..
Gelukkig liep de hond weer verder en kon ik dan eindelijk naar de uitgang!! Zuchtend van opluchting en blijheid.. Ik ben nu gewoon in NIEUW ZEELAND AAHH haha!

Mijn familie stond me al op te wachten en we reden naar hun huis!
In mijn eerste weken heb ik hier en daar een beetje voor ze gewerkt. Mijn neef geholpen in zijn bedrijf als schilder, en mijn nicht geholpen met het schilderen van haar nieuwe huis. Af en toe in de tuin gewerkt en de paardenstallen verschonen.
Mijn andere nicht had voor mij een auto te leen die ik kan gebruiken de komende weken.
Dus hier heb ik dan al flink gebruik van gemaakt! Wezen touren naar de geweldige ruige west kust, een zee vol met surfers tot aan de rustige oost kust met uitgestrekte stranden.
Ook zijn we een weekendje naar Taupo geweest, dit plaatsje is in midden van het noorder eiland. KOUD dat het daar was haha!! Maar echt een fantastische plek, in de verte zag je bergen met besneeuwde bergtoppen, geweldige natuur met geisers en kolkende modderpoelen tot aan reusachtige watervallen.
In Taupo was een car rally gaande waar de vriend van mijn nicht aan mee deed.

Ook heb ik een paar leuke mensen in de stad leren kennen waar ik regelmatig mee optrek en mee ga touren of een lange wandeling mee maak in t bos en de honden.
En ik heb mezelf ingeschreven voor de sportschool. Mijn doel is 4/5 dagen per week te gaan en krachttraining te doen! Dus mijn leventje begint al aardig vorm te krijgen hier in Nieuw Zeeland! Kan niet wachten wat me nog meer te wachten staat!
Mijn laatste weekje 'vakantie' gaat nu echt in! Maandag begin ik met werken in een leuke bar/restaurant in een hippe buurt Ponsonby. Super veel zin in!!

Bedankt voor t lezen en ik mis jullie!! Dikke knuff vanuit NZ!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2894
Totaal aantal bezoekers 17370

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: