Hello Singaporee!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Hello Singaporee!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Hello Singaporee!!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

22 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!!

Ik heb inmiddels het prachtige Laos verlaten.
Ruim twee weken door dit prachtige land wezen backpacken!
Ik zal een korte samenvatting geven van wat ik gedaan heb in de laatste week in Laos!

Vientiane:
Wat een saaie stad is dit. Van alle plekken die ik tot nu toe gezien heb, was dit misschien wel het minst interessant.
En dat terwijl dit de hoofdstad is van Laos!
Ik ben hier ook niet zo gek lang verbleven.

Vang Vieng:
Misschien wel de meest beruchte plaats onder 'jonge' backpackers in Laos.
Vang Vieng is een plaatsje wat echt in de middle of nowhere ligt.
Het is/was hier erg populair om te 'tuben'.
Even ter uitleg; tuben is met een band je laten meedrijven door de stroming op een rivier. Tijdens het tuben WAS het populair om je helemaal laveloos te zuipen en allerlei drugs in te nemen.
De regering heeft vorig jaar de meeste barren gesloten. Omdat er steeds meer doden vielen. In 2011 zelfs 35..!
Het ziekenhuis is piepklein, dus als je hier iets overkwam moest je vaak met de bus helemaal terug naar Vientiane.
Nog steeds komen er dagelijks enorm veel mensen met botbreuken binnen in het ziekenhuis, aldus de eigenaar van mijn guesthouse.

Ik had daar eigenlijk niet zoveel zin in. Dus ik heb besloten om een moutainbike te gaan huren en door de prachtige omliggende bergen te gaan fietsen. Onderweg ben ik langs vele watervallen geweest en gigantische grotten.
Ook veel lokale dorpjes gezien en genoten van heerlijk Laos voedsel bij de wegrestaurantjes.

Luang Prabang:
Deze stad ligt in het noorden van Laos.
Ik was al gewaarschuwd door andere reizigers: dit wordt je ergste bus reis die je ooit zal maken..!
Nou.. met de nodige voorbereidingen (reistabletjes binnen handbereik, kotszakje, bananen en wat rijstcakjes in mijn daybackpack) stapte ik dan in de minibus.
De weg was inderdaad erg slecht. Een 7 uur lange slinger weg over gigantische bergen en natuurlijk met een veeeels te hoge snelheid.
De chauffeur had weer eens haast..
De weg had geen reling zoals ze die in bv Europa hebben als je in de bergen rijdt. Dus als je uit het raampje keek, dan keek je echt in een diep dal. Soms wel meer dan 1500 meter..
Erg griezelig soms dus!
Gelukkig was iedereen heel huids aangekomen. En waren de reistabletjes en het kotszakje overbodig haha!

In het busje zaten we met zijn 12en. En ik met 5 anderen besloten om gezamenlijk een guesthouse op te gaan zoeken.
We kwamen aan in een schattig, oud Frans stadje.
Prachtige oude panden zoals je dat in Frankrijk ook ziet.
We besloten om in het oude Franse centrum van Luang Prabang te verblijven!
4 van de 5 hadden al een goed guesthouse gevonden en ik bleef over met een Engelse jongen genaamd: George.
Wij besloten om samen een hotelkamer te delen.
's Avonds zijn we met zijn allen naar de nightmarket geweest en hebben we heerlijk gegeten! Daarna zijn we naar een Irish pub gegaan om St. Patrick's day te vieren..!
De volgende dag heb ik een tempeltour (alweer ja, haha) gedaan. Luang Prabang staat namelijk ingeschreven in het Unesco werelderfgoedlijst. Prachtige tempels weer bezocht en gezien!
Die nacht gingen we weer gezellig stappen met zijn allen.
Ik ging ietsje eerder naar huis, omdat ik moest vliegen de volgende dag. George die bleef nog wat langer en kwam midden in de nacht dronken met een of ander grietje in de kamer.
De HELE nacht hebben ze lopen rollen bollen en heb ik uiteindelijk geen oog dicht kunnen doen..!
Dat doe ik niet zo snel weer dus haha..!

Op woensdag ben ik teruggevlogen naar Bangkok. Ik was namelijk uitgenodigd voor een birthday diner van Rex.
Rex is een jongen die ik via couchsurfing heb leren kennen in Bangkok. Ik heb toen 2,5e week verbleven in zijn huis samen met een andere jongen uit Polen.
Mijn reis ga ik voor 10 dagen onderbreken. Hij heeft mij namelijk meegevraagd om naar een paar prachtige bestemmingen te gaan. Hij zou eerst met een andere vriend gaan, maar die heeft, nadat Rex alles geboekt en betaald had, plots gecancelled.
Dus er kwam een plekje vrij en ik ben de geluksvogel die mee mag!!

De eerste bestemming was Singapore!
Wat een geweldige (schone) stad is dit! Gigantische wolkenkrabbers, leuke restaurantjes en barretjes langs de rivier, enorme winkelcentra..
De stad is ontzettend nieuw en de architectuur is hyper modern!
's Avonds hebben we een lichtshow bekeken en zijn we daarna naar een rooftop bar geweest op de 64e verdieping!

Morgen vliegen we naar de volgende bestemming.. Ik hou nog eventjes geheim wat dat is, hihi!

Bedankt voor het lezen :)
Liefs vanuit Singapore!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 17364

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: