Van Singapore naar Maladieven en eindigen op Bali! - Reisverslag uit Maldive Islands, Malediven van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Van Singapore naar Maladieven en eindigen op Bali! - Reisverslag uit Maldive Islands, Malediven van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Van Singapore naar Maladieven en eindigen op Bali!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

31 Maart 2014 | Malediven, Maldive Islands

Hallo allemaal!

Ik heb weer een bult beleefd de afgelopen tijd..!
Zoals ik al vertelde in mijn vorige reisverslag ging ik met Rex mee op reis omdat er een plekje over was.

Na twee geweldige dagen te hebben gehad in Singapore, vertrok ons vliegtuig de volgende morgen al vroeg richting.. de Maladieven!!
Het was slechts drie uur vliegen vanaf Singapore. We vertrokken wat aan de late kant, waardoor we wat vertraging opliepen.
Toen we in de buurt kwamen van de Maladieven riep de piloot om dat we nog niet konden landen en dat het waarschijnlijk nog wel een half uurtje kan gaan duren, vervolgens vertelde hij dat het uitzicht echter geweldig was. En dat was het ook!!
We vlogen een half uur rondjes over de Maladieven. Geweldig uitzicht, 100derden tropische eilandjes en zandbanken zag je vanuit het vliegtuigraampje.
Iedereen in het vliegtuig werd al helemaal enthousiast, ondanks dat er vertraging was.
Na ongeveer 40 minuten rondjes gevlogen te hebben konden we dan eindelijk landen.
Toen we door de security kwamen en een visa on arrival kregen, liepen we de luchthaven uit. Het eilandje met de luchthaven is zo klein, zodra je buiten komt, kom je direct aan in een soort haventje met allerlei verschillende speedboten van verschillende eilanden.
Wij zochten voor onze pickup die ons naar het eilandje: Ihuru Angsana resort & spa zou brengen.
Al snel hadden we de pickup gevonden en werden we gelijk in 'luxe' ontvangen. We werden naar een prachtige speedboot gebracht, waar we een handdoekje voor ons gezicht kregen en een flesje water.
Na 40 minuten vliegen over kraakhelder water kwamen we dan aan op ons eilandje. We werden ontvangen door twee werknemers van het resort. Eentje droeg een soort trommel bij zich en maakte hiermee muziek door te zingen en te slaan op de trommel.
Je werd helemaal in de sfeer gebracht..
Het eiland is echt prachtig!! Hagelwitte stranden, azuurblauwe zee.. Onze bungalow was direct aan het strand..
Echt een droomparadijs!
Rondom het eiland ligt een groot gebied met koraal waar roggen, haaien, schildpadden en 1000 verschillende soorten vissen aan het zwemmen waren. Snorkelen was echt alsof je in een tropisch aquarium zat, en duiken.. Dat was helemaal te gek!
Ik ben 19,5 meter de diepte ingegaan met twee anderen. We doken naar twee schip wrakken uit de tweede wereldoorlog. De schepen zijn alweer helemaal volgroeid met koraal.
In de zee zag je enorme scholen vissen, een school haaien, octopussen, ontzettend veel kleurrijke vissen en in de verte zag ik zelfs een schildpad!
Rex was ook jarig en we werden verrast door het resort met een bbq bij onze bungalow.
Helaas vloog de tijd voorbij en na 4 dagen gesnorkeld, gedoken, roggen gevoerd, heerlijk gegeten en genoten te hebben vertrok onze speedboot dan laat in de avond weer terug naar de luchthaven.

De volgende bestemming was Bali!
We vlogen met een gigantisch groot schip: Singapore Airlines.
We moesten overstappen in Singapore en vervolgens kwamen we rond 13 uur in de middag aan op Bali.

De eerste twee dagen hebben we cultuur opgedaan en zijn we verbleven in Ubud. Dit plaatsje ligt in het noorden van Bali en daar is ontzettend veel te vinden over de Balinese cultuur.
We hadden een tourguide voor twee dagen en die heeft ons naar verschillende tempels gebracht. Ook hebben we een waterval bezocht en hebben we de groene rijstterrassen bekeken.
's Avonds hebben we een Balinese dansvoorstelling bekeken in het dorpje Ubud.

Na twee dagen cultuur opgesnoven te hebben zijn we naar Seminyak gegaan. Dit is een badplaats in het zuiden van Bali.
Hier hebben we de laatste 2 dagen doorgebracht. We hadden een gaaf resort aan het strand met een gigantisch zwembad en heerlijk eten!
EN natuurlijk zijn we hier wezen stappen!

Helaas vloog de tijd hier ook voorbij en vlogen we gisteren weer terug naar Bangkok!
Deze anderhalve week was een hele fijne 'time out' van mijn echte reis.
Dat is misschien wel het leuke aan reizen.. Je ontmoet zoveel mensen rond de wereld, dat geeft je 'globaal' geplande reis een totaal andere wending!

Morgen zet ik mijn reis dan weer alleen verder voort! Weer terug naar de budget hostels haha!!
Mijn volgende bestemming is: Vietnam!
Maar nog een avondje genieten in het gave Bangkok!

Bedankt voor het lezen en mijn volgende reisverslag zal ik updaten vanuit Vietnam!