Bangkok, Treinreis bkk - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Bangkok, Treinreis bkk - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Bangkok, Treinreis bkk - Hua Hin

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

13 December 2013 | Thailand, Hua Hin

Daar is ie dan: Mn eerste reisverslag! Bangkok: In een woord: Geweldig!! Veel dingen gezien zoals Grand Palace, Liggende boeddha, Jim Thompson (huis museum), rivier tochtje gemaakt, stadpark Lumphini geweest(grote hagedissen gezien) wezen shoppen @ siam square, drankje gedaan met (nu inmiddels een vriend) een Britse jongen op de 59e verdieping van een hotel, zogenaamde rooftopbars, echt ongelooflijk mooi uitzicht over heel Bangkok! Paar keer met hem uiteten geweest en een nighttour gemaakt.. Wat ook een hoogtepunt was: Achterop een scooter rijden door t drukke verkeer heen (zonder helm.. sorry ma haha)

Mijn hostel was op de Kao San Road. Erg leuke straat om er een uurtje rond te wandelen, maar slapen vergeet t maar haha!!

Maar na twee volle dagen en drie nachten in Bangkok te hebben doorgebracht wilde ik weg uit de drukte. Ik ben om 09:20 op de trein gestapt naar Hua Hin.
Dat is een plaats 150km onder Bangkok. Ik ben naar de ticketbalie gegaan en daar gevraagd voor een ticket. De vrouw zei 44Baht (is iets meer dan 1 euro) ik dacht dat kan nooit kloppen haha ik nog een keer vragen..
t was inderdaad 44Baht. 4 uur in de trein zitten voor net iets meer dan een euro! Geweldig!!
Wel was t een 3de klas ticket en zat ik tussen de locals, die maar bleven staren naar mij, maar dat maakte de reis ook wel weer erg speciaal. Ontzettend mooi uitzicht onderweg!! Mooie rijstvelden, tot stukken jungle en aapjes aan de kant van de rails, koeien die dwars over het spoor lopen waardoor de trein vertraging oploopt.. Erg vlot ging het allemaal niet.. De trein moest regelmatig stoppen omdat er weer een stroomstoring was, de mensen die rondom t spoor leven probeerden dan te helpen.. in de trein zelf was het opvallend schoon, om de 5 minuten kwam der een vent aan die met de dweil door de hele trein ging. Na ongeveer ander half uur later dan gepland kwam ik dan eindelijk aan in Hua Hin! Eindelijk zie en ruik ik de zee!! En wat een rust vergeleken met Bangkok! Ook heb ik een erg leuke hostel namelijk op een houten pier, onder mijn kamer hoor je de zee en als je t raampje open doet heb ik echt prachtig uitzicht over de zee! En dat voor maar 10euro haha!!
Morgen (zaterdag 14 dec) ga ik verder naar het zuiden naar: Chumpon om daar vervolgens de ferry te nemen naar Ko Tao! Dit is een eiland niet ver van de kust. Hier zal ik langer verblijven en een duikcursus volgen! :)

Tot de volgende reisverslag! Groetjes vanuit Hua Hin :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 17384

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: