Tweede reisverslag - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Tweede reisverslag - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Tweede reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

28 December 2013 | Thailand, Ko Tao

Mn tweede reisverslag.. ik zal hier wat meer in gaan zetten omdat ik alweer een tijdje aan t reizen ben.

Reis Hua Hin - Chumpon:
Na een goed Thais ontbijt vervolgde ik mijn reis naar Chumpon met de trein.
Althans dat was de bedoeling.
Ik was de weg verloren en na wat locale mensen gevraagd te hebben waar t station is en die mensen vervolgens je aan staren alsof je van een vreemde planeet kwam en je totaal niet begrijpen.. Toen dacht ik: Ik ga het uitbeelden: Twee handen langs me benen die dan een rolbeweging maken zoals die oude locomotief van vroeg deed over de rails (je moet je voorstellen met 30 graden in de volle zon en een grote backpack op de rug dat dat ECHT GEEN pretje was)
Gelukkig begrepen ze me en wezen ze me uiteindelijk de weg!
Ik had nog 5 minuten voordat de trein vertrok dus ik ben als een gek wezen rennen in de hitte..
Eenmaal op station aangekomen bleek de trein meer dan 3 uur vertraging te hebben!! Ik was even vergeten dat ik in Thailand was.. als je ergens naar toe moet, hou dan rekening met een reistijd van minimaal +2uur haha!!
Ik ging lekker zitten op een bankje totdat er een Thaise vrouw naast me ging zitten.
Die ratelde maar door in t half engels half thais waar ik echt niks van kon maken, maar uiteindelijk werd t me duidelijk: haar dochter wilde graag met mij verkering!! xD
Ze gaf me zelfs een cadeautje en wilde met me op de foto echt te hilarisch..
Probeer t maar es uit te leggen dat je niet zo vn de meisjes bent..

Uiteindelijk kwam dan de trein en genoot ik weer van het prachtige uitzicht. de trein kwam om 18:00 aan.
Ik heb een guesthouse uitgezocht die de lonely planet aan had gegeven en die was ook dik in orde! Hier heb ik een Duikcurus geboekt voor Ko Tao :)

Ko Tao:
De wekker ging al vroeg die morgen rond 06:00.. Ik werd bij de guesthouse opgepikt door een tuktuk en die zette me vervolgens af op de boot.
Na drie uurtjes varen kwam ik aan op Ko Tao.
Mn duikresort zou me van de pier oppikken.
Ik dus zoeken naar Crystal Dive resort.. nergens te bekennen.. Uiteindelijk ben ik naar een plaatselijk toeristenbureautje gelopen en die hebben vervolgens gebeld. Na 10 minuutjes werd ik alsnog opgehaald en bleek t niet verder te zijn dan 5 minuutjes lopen haha..!
Hier heb ik vervolgens een duikcurus gevolgd. Eerste twee dagen theorie, daarna oefenen in t zwembad om vervolgens de zee op te gaan.
Ik had een klein maar erg gezellig team. We trokken veel met elkaar op ook 's avonds.
Het zicht op de zee was erg slecht, enorme wind, waardoor ik de eerste keer zeeziek werd. Overgevend op de boot moest ik toch mijn duikspullen in orde maken.. dat was echt geen pretje haha..!
Maargoed ik heb m gehaald! ik heb een open water bevret en mag duiken tot 18 meter wereldwijd!!

Na de duikcurus wilde ik wat zien van t eiland. Ik besloot om een brommer te huren. Eerste keer voor mij op een brommer! Geen idee hoe ik dat ding moest starten haha..
na een spoedcurus hoe bestuur ik een brommer ging ik de weg op.
De wegen waren slechter dan ik had verwacht en dit had helaas niet zo'n goede afloop.
Ik was ergens in een afgelegen bungalowpark aan de zee, waar ik vervolgens hard onderuit ging.
Me been en voet bloedde enorm..
Ik lag daar op de grond toen ineens een hond op me af kwam rennen die me been wilde schoonlikken.. bahbahbah.. ik dus vloeken op die hond ga weg vies beest rot op!!
Op dat moment stond er ineens een locale man achter me die me wilde helpen. Hij bracht wat jodium toe en keek naar me brommer. Hij vertelde wat in t Thais waar ik natuurlijk niks van begreep, maar het kwam erop neer dat t er niet goed voor me uit zag..

Deze vriendelijke meneer bracht me vervolgens weer naar de grote weg om terug te keren naar mn resort. Nog 20 minuten rijden met een bebloed been was niet bepaald een pretje en was erg bang dat ik weer zou vallen.
Gelukkig kwam ik veilig aan bij mijn resort en die brachten me direct naar het ziekenhuis.
Ik kreeg een antibioticakuur en moest rusten tot 26 december.
Uiteindelijk ben ik twee dagen langer gebleven bij Crystal Dive resort.
Lekker gerelaxed de hele dag en gezellig mensen leren kennen was ook niet bepaald verkeerd.
Heb daar een erg gezellig groepje leren kennen die allemaal singlereizigers waren. Daar zijn we ook samen naar verschillende beachpartys geweest.

Ko Phangan:
Ik heb mijn reis voortgezet en verliet het erg gezellige en prachtige eiland Ko Tao.
Ik had een resort geboekt in een afgelegen plaats in het oosten van het eiland.
Mai Pen Rai oftewel: Don't worry, be Happy.
Dat leek me wel wat om lekker te relaxen en te herstellen.
Na een lange tocht door de jungle over onherbergzame wegen.. (wat ik overigens echt super gaaf vond om te zien) kwam ik dan aan.
Wat een prachtige plek! Echt zoals t in de reisboeken staat vermeld.
Hier heb ik heerlijk genoten van de rust en ontzettend veel mensen (duitsers, zwitserse en engelse jongeren) leren kennen waar ik veel mee ben opgetrokken. Kampvuurtjes maken op t strand, mooie verhalen delen.. Yachtzee spelen op zijn Duits haha. Echt gezellig dus!
Ook zijn we naar halfmoonfestival geweest. Super gaaf feestje midden in de jungle.
De volgende dag natuurlijk weer lekker relaxen in mn hangmat op t balkon met uitzicht op de zee..
Droomplek! Absolute aanrader!

Ko Samui:
Ik had er best moeite mee om Mai Pen Rai te verlaten. Toch ben ik uiteindelijk verder gegaan.
Afscheid genomen van de andere reizigers en een boot geboekt naar Ko Samui.
Na slechts een uurtje varen kwam ik aan. Daar in een busje gestapt om naar Chaweng Beach te gaan. In de bus zaten Australiërs waar ik ontzettend mee gelachen heb. Wat kunnen die mooie verhalen vertellen wat ze hebben meegemaakt.
Chaweng Beach was het mooiste en populairste strand, alsdus de lonely planet.
Na aankomst vond ik t echter echt vreselijk. Overal dronken australiers, gezinnen, jankende kinderen om echt helemaal niks, belachelijk duur eten.. Zelfs een hotelkamer vinden is een onmogelijke opgave. Uiteindelijk heb ik een slaapzaal kunnen vinden. Daar heb ik een Canadeze jongen ontmoet en heb daarmee een drankje gedaan in een bar.
Bij mijn backpacker hostel heb ik een ticket geboekt.
Ik heb besloten om de volgende dag verder te gaan naar Phuket!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 17386

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: