Derde Reisverslag reis naaaar Phuket :) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu Derde Reisverslag reis naaaar Phuket :) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jeroen Spijker - WaarBenJij.nu

Derde Reisverslag reis naaaar Phuket :)

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

28 December 2013 | Thailand, Phuket

Vandaag is het vrijdag 27 december. De wekker ging vanmorgen alweer vroeg (half 7).
Ik had een ticket geboekt bij mijn backpackershostel om verder te reizen naar Phuket! Ik zou rond 8uur 's morgens vertrekken en zou 's avonds rond 18uur aankomen.
De bus die me naar de haven bracht, pikte me ietsje later op dan gepland (het blijft Thailand haha). Uiteindelijk reed ie pas weg om 9 uur..
T busje was al redelijk vol met andere reizigers en er konden maximaal 9 mensen in.
Toch wist de buschauffeur er 11 mensen in weten te proppen en reden we naar de haven.
Eenmaal daar aangekomen moesten we plaatsnemen in de wachtruimte. Geen enkele reiziger snapte er wat van want de boot zou vertrekken om 10uur en het was inmiddels al half 11. Niemand had een bootticket of busticket. Dus iedereen maakte zich een beetje zorgen en vroegen aan de ticketoffice waar ze een kaartje konden krijgen. De mensen die daar werkten konden geen woord engels. Ze wezen naar de wachtruimte en daar moesten we maar plaatsnemen. Na eventjes gewacht te hebben werden we verwezen naar een grote bus. Daar moesten we onze bagage afgeven en kregen vervolgens eindelijk een ticket.
We mochten absoluut niet de bus in waar we onze bagage aan afgegeven hadden. Het enige wat ze schreeuwden was boat! boat! boat!!
Dus we werden verwezen naar de pier waar de boot zou vertrekken.

Vervolgens vertrok de boot uiteindelijk om kwart voor 11. De boot vaarde echt langs prachtige kalksteen rosten, ontzettend mooi uitzicht!
Rond 12 uur kwamen we aan op het vaste land.
Weer mochten we de bus niet in..
De bus reed langs iedereen voorbij en stopte na ongeveer 500 meter. Daar was dan blijkbaar de instapplaats.

De bus reed ongeveer een halfuurtje en stopte vervolgens midden in een dorpje. De buschauffeur schreeuwde in het Thais iets en duwde een paar touristen uit hun stoelen het was duidelijk: iedereen moest uitstappen.
We werden afgeleverd bij een café en daar moesten we de ticket die we eerder gekregen hadden + het boekingspapiertje afgeven.
Het was er super chaotisch en weer begreep niemand wat nou precies de bedoeling was. Ik heb uiteindelijk maar wat eten besteld en toegekeken en gelachen op de wijze hoe ze te werk gingen en probeerde eruit op te maken wat er ging gebeuren.
Uiteindelijk werd het duidelijk: hier werden we opgesplitst, omdat iedereen verschillende richtingen had.

Na weer een half uurtje wachten kwam er een tuktuk. En schreewde de man: Phuket, Phuket! en Patong Patong!
Ik moest naar Phuket dus ben samen met ongeveer 12 andere mensen naar die tuktuk gelopen.
De man was erg onvriendelijk en ongeduldig en kon een beetje engels.
Er was een oude dame waar hij tegen schreeuwde:
Quiker, Quiker you're not quick enough you'll arrive Phuket tomorrow come on walk faster!! Ik moest er stiekem wel om lachen...
In de tuktuk is eigenlijk maar plek voor 8 mensen (ZONDER bagage) Maar we werden er letterlijk ingepropt alsof we spullen waren. Ik kon niet zien wie er tegen over me zat vanwege de tassen die tot het dak toe waren opgestapeld!
Ik dacht eerst oh god in deze tuktuk moet ik nog 300km naar Phuket reizen??
Gelukkig was dat niet het geval..
We moesten na een half uur nog eens overstappen.
Daar stond uiteindelijk een bus die ons naar Phuket bracht.
De bus was een lokale vervoersbus en stopte in elk klein dorpje. Na een uur reizen was de bus overvol!
Op zitplekken voor twee personen zaten ze met zijn drieën en het hele gangpad was vol en bezet!
Ik zat naast een gezellige vrouw uit Nieuw Zeeland. Daarmee heb ik de hele bus reis gezellig mee zitten kletsen.

Het was een lange, lange weg met prachtig uitzicht. We reden dwars door een nationaal park en heb daar olifantenkampen gezien en aapjes langs de weg.. Echt super gaaf!
Al snel werd duidelijk dat we zeker niet om 18uur aankwamen in Phuket.
Sterker nog we arriveerden in Phuket Town om 21uur!!
Daar vervolgens weer in een tuktuk gestapt die brachten ons naar het centrum en daarna moest ik nog verder achterop bij iemand zijn motorbike die me uiteindelijk naar mijn hostel bracht die 18km verder op lag!
22uur 's avonds!! kwam ik daar pas aan.
4 uur later dan gepland! Nu kan ik er wel om lachen.. hoe chaotisch het reizen in Thailand is. De tijd die ze je vertellen heb je dus helemaal niks aan.
Gelukkig heb ik de tijd en kan ik van deze momenten alleen maar genieten.
Geweldige ervaring dus weer!

Ik slaap in een guesthouse soi happy home in Rawai. Het guesthouse is van een Nederlandse eigenaar. Erg vriendelijke man en mag daar alles gratis gebruiken: ontbijt, motorbike, drinken echt heel erg relaxed!
Rawai ligt in het zuiden van het eiland Phuket.
Nieuwjaar zal ik gaan vieren in het populaire en drukke patong beach in het westen van het eiland!

Tot het volgende verslag, groetjes!

Tags: Phuket

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Jeroen

Reiziger

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 17381

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 06 Januari 2014

Phuket, Ko Phi Phi, Krabi

02 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: